15 Haziran 2015 Pazartesi

Ford Focus Sedan 1.6 TDCİ 2015

Değerli dostlar ; bugün sizlerle yeni test etme şansı bulduğum makyajlı kasa Ford Focus'tan bahsetmek istiyorum.1999 Yılında başlayan Focus serisinin tüm modelleri yüksek satış rakamlarına ulaşmış kendini Türkiye müşteri kitlesine sevdirmeyi başarmıştır.Yol tutuşu konusunda aldığı ödüller Focus'u yüksek noktalara taşımıştır.Dizel modelleri gerek yakıt gerekse performans açısından yüksek beğeni toplamıştır.Tabi bu anlatmış olduğum kriterlerin 2011 yılına kadar üretilen focusları kapsadığını üzülerek söylemek durumundayım.Test etmiş olduğum araç 2015 model 1.6 TDCİ sedan modeliydi.830 Km yol yaptığımız aracı farklı hava ve yol koşullarda test etme imkanı bulduk.Önce olumlu gördüğüm kriterlere değinmek isterim.Aracın ses izolasyonu gayet başarılı.Donanım olarak tatminkar ve yakıt tüketimi fabrika verileriyle neredeyse aynı.Dar yollarda ve küt dönüşlerde manevrası başarılı.Şimdi gelelim eksilere.Otomobilin arka diz mesafesi çok dar hatta fiestayla neredeyse aynı iç mekana sahip diyebilirim.Virajlarda 125 km hızı geçtikten sonra resmen arka kısmın kaydığını hissediyorsunuz.(Bahsettiğim virajlar şehirler arası çok keskin virajlar değil) Araç 120 km hızı geçtiğinizde aşırı derecede hızı gösteriyor.Kaç km hızla gittiğinizi aracın içerisinde hissedebiliyorsunuz.Torpido ve kapı içi malzeme kalitesi çok zayıf gerçekten son yıllarda hayal kırıklığı yaşadığım araçlardan birisi olarak tanımlayabilirim.Aracın fiyatına gelecek olursak 70.000 TL bandında satışa sunulan bir otomobil.Şahsi fikrimi sorarsanız 65.000 TL'ye DSG şanzıman 1.4 TSİ Wolsvagen Jetta almak daha mantıklı gibi geliyor.Yakıt olarakta Jetta'nın benzinlisi diğer araçların dizeline yakın bir tüketim seviyesindedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder