15 Haziran 2015 Pazartesi

Ford Focus Sedan 1.6 TDCİ 2015

Değerli dostlar ; bugün sizlerle yeni test etme şansı bulduğum makyajlı kasa Ford Focus'tan bahsetmek istiyorum.1999 Yılında başlayan Focus serisinin tüm modelleri yüksek satış rakamlarına ulaşmış kendini Türkiye müşteri kitlesine sevdirmeyi başarmıştır.Yol tutuşu konusunda aldığı ödüller Focus'u yüksek noktalara taşımıştır.Dizel modelleri gerek yakıt gerekse performans açısından yüksek beğeni toplamıştır.Tabi bu anlatmış olduğum kriterlerin 2011 yılına kadar üretilen focusları kapsadığını üzülerek söylemek durumundayım.Test etmiş olduğum araç 2015 model 1.6 TDCİ sedan modeliydi.830 Km yol yaptığımız aracı farklı hava ve yol koşullarda test etme imkanı bulduk.Önce olumlu gördüğüm kriterlere değinmek isterim.Aracın ses izolasyonu gayet başarılı.Donanım olarak tatminkar ve yakıt tüketimi fabrika verileriyle neredeyse aynı.Dar yollarda ve küt dönüşlerde manevrası başarılı.Şimdi gelelim eksilere.Otomobilin arka diz mesafesi çok dar hatta fiestayla neredeyse aynı iç mekana sahip diyebilirim.Virajlarda 125 km hızı geçtikten sonra resmen arka kısmın kaydığını hissediyorsunuz.(Bahsettiğim virajlar şehirler arası çok keskin virajlar değil) Araç 120 km hızı geçtiğinizde aşırı derecede hızı gösteriyor.Kaç km hızla gittiğinizi aracın içerisinde hissedebiliyorsunuz.Torpido ve kapı içi malzeme kalitesi çok zayıf gerçekten son yıllarda hayal kırıklığı yaşadığım araçlardan birisi olarak tanımlayabilirim.Aracın fiyatına gelecek olursak 70.000 TL bandında satışa sunulan bir otomobil.Şahsi fikrimi sorarsanız 65.000 TL'ye DSG şanzıman 1.4 TSİ Wolsvagen Jetta almak daha mantıklı gibi geliyor.Yakıt olarakta Jetta'nın benzinlisi diğer araçların dizeline yakın bir tüketim seviyesindedir.

12 Nisan 2015 Pazar

Renault Megane ıı

Değerli okuyucular bu gün sizlere Renault Megane II'den bahsetmek istiyorum. Renault'un sınıf atladığı modeldir. Kasa yapısı olarak gayet başarılı bir çizim olarak tanımlayabiliriz. Renault bu modelde start/stop gibi ekipmanları ilk defa kullanmıştır. Konfor olarak başarılı bir model olan Megan II iç hacim olarak'ta yeterli bir konsepte sahiptir. Donanım ve yakıt tüketimi başarılı bir otomobil dir. Aracın eksi kısımlarına gelecek olursak araç heybetli yapısına karşın yol tutuşu açısından pek te tatmin etmemektedir. Güvenlik ekipmanları  yeterli seviyede olsa'da şu polikarbon çamurlukların güvenli olduğuna hiç bir zaman ikna olmadığını yazmadan geçemeyeceğim. Araç stabize yolda gereğinden fazla savrulma gösteriyor. Kullanıcılardan edindiğim bilgiler aracın arıza yapması durumunda arızalarının rahat giderilemediği yönünde oldu. Sonuç olarak Megane II satın almayı düşünenlerin aracın 1. 5 DCI Sedan modelini almalarını tavsiye ederim. Son olarak'ta satın alacağınız ikinci el bir Megane II'yi mutlaka ama mutlaka yetkili serviste kontrol ettirdikten sonra satın alın. Saygılar

10 Nisan 2015 Cuma

KIA RIO 2006-2011 CRDI

Değerli okuyucular bu gün sizlerle Kıa Rıo CRDI'den bahsetmek istiyorum.Bu kasa Kıa'nın Türkiyede ki geleceğini belirleyen bir otomobil olmuştur.Aracın performansı o kadar başarılı ki 3.viteste dahi rahatça kalkış yapabilen nadir araçlardan birisi diyebilirim.Uzun yolda motor sesini biraz fazla iç kısma alıyor.Fakat bu sorun bir üst kasasında çözülmüş sayılır.Yakıt değerleri oldukça başarılı.Bu motor seçeneği Kıa'nın gelecekte'de tercih sebebi olabilecek bir seçenek olabilir.Araç tüm yol şartlarında rahatlıkla kullanılabiliyor.Yol tutuşu açısından kendi sınıfı için tatminkar sayılabilir.2012'den sonra çıkartılan yeni Rıo'lar bu kasa kadar ilgi görmemiş ve satış rakamları olarak çok gerilerde kalmıştır.

7 Nisan 2015 Salı

Volvo S40

Değerli dostlar bu gün sizlerle Volvo'nun en çok tutulan modellerinden olan S40 modelini paylaşacağım. Kasa yapısı olarak S 80'in küçük kasası diyebiliriz. Tabiki S 80'le kıyaslamayacağız. Kullanmış olduğum araç 2011 model 1. 6 D2 modelidir. Aracın permormansı ve yakıt tüketimi çok başarılı. Yüksek hızlarda viraj dengesini biraz zayıf buldum. Özellikle arka kısmında kayma olması beni rahatsız etti. İç dizayn gereğinden fazla sade tasarlanmış. Kullanıcılardan aldığım bilgilere göre sık elektronik arıza veren bir model olduğu kanısına ulaştım. Araç düz yolda hızı hiç göstermiyor. İç hacim daha geniş tasarlanabilirdi diye düşünüyorum. Yinede bu segmentte bir otomobil alınacaksa güvenliğinin hatırına bazı kusurları gözardı edilebilir.

6 Nisan 2015 Pazartesi

Wolsvagen Jetta 2015

2004 Yılının sonlarına doğru Türkiye piyasasında boy göstermeye başlayan Jetta serüveni ilk piyasaya çıktığı yıllarda bir çok farklı yorumlara maruz kalmıştı. İlk Jettaların Çin malı olduğu dedikodusu aracın satış rakamlarını biraz gölgelese de gayet beğenilen bir model olarak Ülkemizde yüksek satış rakamlarını yakalamış bir otomobil dir. Yeni Jetta 2010 Yılının sonlarına doğru boy göstermeye başlamış ve yoğun ilgiyle karşılanmıştı. Makyajlanan kasasıyla kariyerinin zirvesini yaşayan 2015 model Jetta gerçekten çok başarılı bir otomobil olarak tanımlanabilir. Yeni Jetta bu başarısını farklı kategorilerde gerçekleştirilen güvenlik testlerinde'de göstermiştir. Hatta güvenlik testlerinde Passat'ı dahi gölgelemeyi başarmıştır. Ön ızgarası Passat'ı anımsatan yeni Jetta arkadan bakıldında Audi havası kazanmıştır. Donanım olarak gayet dolu bir araç olan Jetta fiyat olarak'ta gayet mantıklı bir seçenek olarak tanımlanabilir. 53. 000-75.000 TL arasında değerlendirilebilecek görkemli, güvenli, kaliteli ve konforlu bir araç diyebilirim.


5 Nisan 2015 Pazar

Renault 19 Europa

İlk modeli 1989 yılında satışa sunulan model Ülkemizde 1995 yılında boy göstermeye başlamıştır. HB ve Sedan modelleriyle Türkiye piyasasında yoğun ilgiyle karşılanan otomobil 1. 4, 1. 6, 1. 8, 1. 9 motor seçenekleriyle satışa sunulmuştur. Renault 19 Renault'un  12, 11, 9 modellerine göre geniş iç hacimli ve daha oturaklı bir araç olarak tasarlanmış olduğunu söyleyebiliriz. Renault ilk defa çapraz fren sistemini bu modelde sunmuştur. Ayrıca bu model otomatik kendini ayarlayan debriyaj sistemi, otomatik jigle, kaza anında kendini kasadan kopartan motor ve enjeksiyon
sistemine sahip bir otomobil dir. Günümüzde dahi ikinci el piyasası gayet iyi olan bir araçtır. Renault güvenlik ekipmanları kullanmaya ilk bu araçta başlamıştır. Megane'nin alt yapısını hazırlayan modeldir. Dolayısıyla arada kalan bir geçiş kasası diye tanımlayabiliriz.

2 Nisan 2015 Perşembe

Audi A 6

Değerli dostlar bu gün sizleri A 6 efsanesinin derinliklerine götürmek istiyorum.1994 Yılında Audi 100'ün yerine üretilen Audi'nin üst segment otomobilidir.Donanım olarak A 6'lar A 8'le aynı özelliklere sahiptir.2001 Yılına gelindiğinde ikinci nesile geçen A 6'nın bu modeli beğeniyle karşılanmış ve yüksek satış rakamlarına ulaşmıştır.Günümüzde dahi 28.000-35.000 TL arasında üst segment bir otomobil sorulsa ilk tavsiye edeceğim modeldir.2005 Yılına gelindiğinde model baştan aşağı yenilenmiş kasasıyla makam arabası imajıyla anılmaya başlamıştır.Bu kasa o kadar fazla talep görmüştür ki bir üst kasası bu kasanın hala gölgesinden kurtulamamıştır.İkinci el piyasası dahi çok iyi bir modeldir.Bu kasa A 6'yı almayı düşünenlere 2.0 TFSI VE 2.0 TDI modellerini şiddetle tavsiye ederim.Üst Kasası bu kasanın makyajlanmış olanıdır.Fakat 2005-2011 arasında üretilen kasa favorim olanıdır.